<

بزرگترین تولید کننده در زمینه نرده حفاظ ساختمان است که از سال 1386 فعالیت خود را ابتدا با ساخت و نصب حفاظ های دیوار در تهران و کرج آغاز کرد و پس از آن انواع حفاظ پنجره ضد سرقت و درب و حفاظ های بالکن و تراس در طرح های ساده و فرفورژه و درب آکاردئونی و حفاظ های دیواری

خرمای برحی
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

خرمای برحی

date fruit britannia

خرمای برحی

۶۶۷ بازديد

خرما برحی (Barhi)  برح به معنای امر شدیدو شگفت‌‌آور است و برحی به باد گرم شدید می‌گویند. خرمای برحی هم در اوج گرمای شدید می‌پزد و هم طعمش به طرز شدیدی شگفت‌آور است .ریشه و منشأ خرمای نرم برحی از عراق می باشد که به سایر نقاط خرماخیز برده شده است.همچنین در خوزستان ,قصر شیرین، سومار، دهلران، بندر لنگه، براز جان نیز به وفور کشت می شودویکی از ارقام بسیار مهم استان خوزستان می باشد.

ویژگی های خرمای برحی:رنگ خارک ان زرد، رطب آن کهربائی و در مرحله خرما از کهربایی تا قهوه ای متمایل به قرمزرنگ است. برحی تقریباً کروی، به وزن متوسط ۸ گرم با بافت نرم، و ضخامت پوست در آن ضخیم است. هسته آن تقریباً کروی، رنگ آن خاکستری روشن، میزان چسبندگی هسته به میوه متوسط است.رسیدن خارک در اواخر مرداد، ولی برداشت میوه کاملاً رسیده در اواخر شهریور ماه صورت می گیرد. میزان چسبندگی کلاهک به میوه کم است.

مزایای خرمای برحی:خرمای برحی از مرحله خارک در زمانی که اکثر ارقام مزه گس دارد،قابل خوردن است. از نظر مرغوبیت و شیرینی و تازه خوری خرما، بسیار خوشمزه و لذیذ است .خرمای برحی خوشمزه‌ترین خرماست و در خوزستان و بوشهر بسیار پرطرفدار است. و این دلدادگی به برحی به خوزستان و بوشهر محدود نمی‌شود و برحی از محبوب‌‌ترین ارقم‌های خرما در کشورهای منطقه است..خرمای برحی چندان درشت نیست و گرد است.   بافت نرمی دارد و میزان آب آن اندکی از خرماهای نیمه‌خشک بیشتر است. برحی یکی از بهترین خرماها برای خرما ارده است.این رقم خرما، دیررس است ونسبت به رطوبت مقاومتی ندارد.
ادکلن عمده ای

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.